Ahvenanmaan turnaus

14.6. Lauantai

Matka alkoi aamulla satamasta. Olimme onnekkaita, että saimme pakata kamat jo eilen asuntoautoon. Suuri kiitos Mikalle!

Laivalla tytöt olivat aina oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Satamasta tulimme bussilla kouluun. Koulussa kaikki tytöt löysivät helposti oman paikkansa ja patjapumput olivat kovilla.

Pienen vapaa-ajan jälkeen matkasimme torille, josta marssimme metelin saattelemana 101:n muun joukkueen kanssa stadionille. Meillähän kuuluu tähän bussikuljetus, mutta meidät unohdettiin stadionille. Onneksi saatiin privatekuljetus. Kuljetusta odottaessa tytöt alkoivat sähläämään. Heille sanottiin, että älkää loukatko ennen peliä. Yksi tytöistä totesi, että sehän on elämää.

Illalla grillattiin hodareita ja syötiin eväksiä. Yksi "rinsessa" on vasta "rikkonut" sääntöjä:) (vanhemmat älkää olko huolissanne, kyseessä tietenkin Kalle). Olemme ylpeitä tyttöjen toiminnasta tämän päivän perusteella!

15.6. Sunnuntai

Ensimmäinen yö takanapäin, josta jokaisella varmaankin on hauskoja muistoja. Välillä muutettiin "rinsessan" lakanan paikkaa ja välillä sammuteltiin jalkisottelua. Aamulla kuitenkin jaksettiin herätä aamiaiselle ja peliin. Peli alkoi 11.20 ONS punaista (Oulusta) vastaan. Tyttöjen peli parani loppua kohden, mutta Oulun tytöt voittivat meidät 6-0. Ottelussa tuli muutama loukkaantuminen, mutta onneksi lieviä.

Tänään olemme saaneet nauttia hienosta auringon paisteesta, joten päätimme lähteä läheiselle hiekkarannalle. Siellä lähes kaikki tytöt kävivät ainakin juoksentelemassa meressä. Illalla piti mennä katsomaan veikkausliigan ottelua. Koska sinne ei ollut kuljetusta ja ilta olisi mennyt myöhäiseksi, päätimme jäädä viettämään vapaa-aikaa koululle ja valmistautumaan aamun aikaiseen herätykseen.

16.6. Maanantai

Päivä alkoi aikaisella herätyksellä klo 6 ja edessä oli kolmen pelin päivä. Ensimmäinen peli oli tasainen Hammarbytä vastaan, mikä harmitukseksi hävittiin 1-2.

Toinen peli oli tiukkaa vääntöä kovassa tuulessa, jossa peli jouduttiin keskeyttämään, kun teltta lensi kentälle. Teltta vei mukanaan äidin kannustusjoukoista, mutta onneksi ei sattunut pahempaa. Tytöt voittivat hienosti FC Futuran 0-1.

Kolmannesta pelistä odotettiinkin voittoa, kun Maarit ja Sari ei päässyt peliä katsomaan:) Joukkuehan on aina pelannut parhaat pelinsä, kun kyseiset henkilöt eivät ole paikalla. Näin kävi tälläkin kerralla ja tytöt voittivat hienosti upealla pelillä Vendelsön 4-0. Tytöillä ilta jatkui herkutellen ja hauskaa pitäen, kun oli ollut niin voitokas päivä. "Rinsessa" joutui tänään luopumaan sängystään, kun yhden tytön sänky ei enää pidä ilmaa.

17.6. Tiistai

Tytöillä oli tämän päivän peleihin kova tsemppi päällä, kun olivat sopineet "rinsessan" kanssa, että mikäli he voittavat kolme peliä, tytöt saavat meikata "rinsessan". Ensimmäinen peli oli Espoon Palloseuraa vastaan. Espoon tytöt veivät pelin voittamalla meidän tytöt 6-0.

Toiseen peliin tytöt saivat kovan draivin päälle, sillä olihan viimeinen mahdollisuus saada kolmas voitto. Tytöt tsemppasivat pelissä tosi hienosti. Huolimatta hienosta yrityksestä FC Kuusysi voitti meidät täpärästi 2-3. Jatkopaikkaa emme saaneet, sillä lohkossamme sijoitumme viidenneksi ja neljä parasta pääsi jatkoon.

Illalla mentiin discoon. Tytöt viettivät omaa discoaan vessassa, jossa he rohkenivat tanssia. "Rinsessa" pyysi tyttöjä tanssiin, mutta ainoastaan yksi tyttö lupasi. Myöhemmin hän ilmoitti olleensa sokerihumalassa, kun hän meni niin lupaamaan.

18.6. Keskiviikko

Aamulla tytöt eivät olisi jaksaneet millään herätä. Matkaväsymys on alkanut varmastkin jo painaa, sillä tytöillä oli kaksi ystävyysottelua, joista hävisimme molemmat. Bussikuljetuksen kanssa oli jälleen ongelmia. Ystävyysottelut olivat kentillä, joihin oli matkaa. Oletimme, että päästämme sinne bussilla, mutta kuljetusta ei saatukkaan. Onneksi jälleen kerran Mika oli meidän apuna.

Käytiin Mariebadin kylpylässä, jossa kaikilla oli hauskaa. Illalla koulussa oli disco, joten meteli oli aikamoinen. Vietettiin viimeistä iltaa herkutellen ja iltapalaksi haettiin hampurilaisia ja ranskalaisia. Ruoka piti hakea Heseltä, mutta se olikin jo mennyt kiinni aikaisemmin kuin oppaassa oli ilmoitettu.

19.6. Torstai

Yöllä muutama tyttö oli sairastunut:(. Tytöillä oli kurkkukipua, kuumetta ja oksennustautia. Osa tytöistä pelasi vielä ystävyysottelun NiceFutista vastaan vesisateessa. Ottelu oli tasaista vääntöä, mutta ottelu kuitenkin hävittiin. Tavarat pakattiin asuntoautoon ja luokka siivottiin.

Koululta menimme bussikuljetuksella satamaan. Laivalta otimme hytin, jossa tytöt hyvin viihtyivätkin. Satamassa tyttöjä oltiin vastassa ja oli aika palata kotiin loppuhuutojen jälkeen.

Kaiken kaikkiaan turnausmatka oli hieno kokemus sekä pelaajille ja vastuuvanhemmille että kannustusjoukoille sairastumisista huolimatta. Ruokailu toimisi koko turnauksen ajan hienosti ja ruoka oli maittavaa. Ainoastaan kuljetus tökki. Olemme ylpeitä tytöistä! He käyttäytyivät hienosti ja loivat joukkueelle loistavan yhteishengen. Kiitos kaikille osallistujille!